Στην Ελλάδα, βάσει νόμου οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να έχουν ασφάλεια για τα αυτοκίνητά τους, για αστική ευθύνη. Η συγκεκριμένη ασφάλιση θεωρείται η βασική ελάχιστη ασφαλιστική βάση και περιλαμβανει τις απαραίτητες αποζημιώσεις για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, εάν προκληθεί κάποιο ατύχημα. Η ασφαλιστική νομοθεσία αυτοκινήτων έναντι τρίτων προσώπων έγινε υποχρεωτική στην Ελλάδα σύμφωνα με τον νόμο Ν. 489/76, «Περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ' ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης»,ο οποίος ξεκίνησε να ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 1978. Ο σκοπός και η φιλοσοφία του συγκεκριμένου νόμου είναι η προστασία των πολιτών αφού ένα αυτοκίνητο πρέπει να καλύπτεται από ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο ακόμα και όταν είναι ακινητοποιημένο. Εάν κάτι τέτοιο δε συμβαίνει, ο ιδιοκτήτης του πρέπει να καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός του και να μην το μετακινεί.
Μια δεύτερη επιλογή στην ασφάλεια είναι η μικτή ασφάλιση αυτοκινήτου, σύμφωνα με την οποία η ασφαλιστική εταιρεία οφείλει να αποκαταστήσει τις υλικές ζημιές του ασφαλισμένου οχήματος από σύγκρουση, πρόσκρουση, εκτροπή, ανατροπή ή κατακρήμνιση ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός του είναι υπεύθυνος για τροχαίο ατύχημα. Εάν συμβεί σύγκρουση με ανασφάλιστο όχημα ο νόμος προβλέπει ιδιαίτερα αυστηρά πρόστιμα. Αυτό ισχύει και για τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταθέσει πινακίδες. Οι εταιρείες ασφάλειας αυτοκινήτων δίνουν διαφορετικές επιλογές ασφάλισης στους ασφαλισμένους. Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε προγράμματα του ενός μήνα, των τριών μηνών,του ενός εξαμήνου ή και του ενός έτους, σύμφωνα με την οικονομική τους δυνατότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου